JMW Horeca Uitzendbureau

Een week als Planner bij JMW Amsterdam

Maandagochtend 9.00 uur
Iets voor negen uur loop je het kantoor binnen, je start je pc op en begint met een kop koffie. Je gaat met je collega’s om tafel om eens rustig het weekend door te nemen, want Gerben was afgelopen weekend verantwoordelijk voor de noodtelefoon en Lisette heeft een incheck gedaan. Wat is er allemaal gebeurd?

Vandaag moeten alle medewerkers uitbetaald worden, dus je belt veel met opdrachtgevers om te vragen hoe het weekend verlopen is en of zij de uren willen doorsturen. Je hoort dat de diensten in het NH Hotel goed zijn verlopen, alleen dat sommige JMW’ers net niet de juiste kleding bij zich hadden. Je belt je JMW’ers en geeft ze hierover een waarschuwing.

Dinsdag
Om 9.15 uur nemen jullie de agenda door en maken jullie een taakverdeling. Een bezoekje aan de Amsterdam ArenA met Kenneth, maar ook vijf intakes en daarnaast nog een training. Ook moet er wat administratie gedaan worden en zag je nog wat uren in de mailbox, die moeten verwerkt worden.

Na wat intakes bereid je om 14.30 uur de training voor de nieuwe JMW’ers voor. Rond 16:00 uur stappen ze alle 6 naar binnen en neem je ze mee naar de trainingsruimte. Om 18.00 uur eindigt je dag.

Woensdag
Vandaag heb je met je Annelies, je collega van JMW Culinair afgesproken om opdrachtgevers te bezoeken. Je spreekt met haar af bij de Holland Casino om 9.30 uur voor een korte evaluatie. Daarna fiets je de hele stad door om langs verschillende NH hotels te gaan en de samenwerking te evalueren, wat gaat er goed, en wat kan er nog beter? Lekkere cappuccino trouwens bij dat ene hotel.

Net voor de lunch ben je terug en samen met je collega’s eet je gezellig samen op de vestiging. Meteen belt een opdrachtgever met de vraag of je voor dezelfde middag nog een medewerker kunt leveren. Je belooft haar binnen 30 minuten te antwoorden, je pakt de telefoon en begint te bellen, de achtste JMW’er kan gelukkig werken en je belt snel de opdrachtgever terug. Het is gelukt!

Donderdag
Planning, planning, planning. Het weekend moet vandaag compleet zijn ingevuld met medewerkers. Er komen nog wat uitvragen voor medewerkers bij. Gelukkig een lekkere tonijnsalade tijdens de lunch van huiskok Rob. Na de lunch praat Laura je bij over sales trajecten. Ook vraag je wat adviezen aan haar, want het gesprek dat je bij het NH hotel voerde was nog wel wat lastig.

Vrijdag
Plannen, last minutes en het weekend goed voorbereiden. Je hebt de noodmobiel, dus dat betekent dat je het één en ander mee naar huis neemt voor het geval dat..

Om 17.00 wordt het eerste flesje wijn open getrokken. Je hebt een gezellige vrijdagmiddagborrel waarbij je de stress van de week even los kan laten. Wel ga je met uitgeprinte planning en je noodmobiel de deur uit. Je hebt je weekend niet al te vol gepland, omdat je dit weekend de noodmobiel hebt en er staan nogal wat diensten in de planning. Daarnaast staat jouw zondag in het teken staat van de incheck op locatie.

Zaterdag
De zaterdag verloopt rustig. Je had niet al te veel gepland en je kon de beide zieken van andere vestigingen gelukkig opvangen met je reserves. De planning staat strak. Hopelijk meldt er niet nog een JMW’er zich ziek, want dan heb je toch een uitdaging.

Zondagochtend
6.56 uur De telefoon gaat, je wordt wakker gebeld vanuit vestiging Utrecht, met de vraag of je nog een reserve hebt voor de ochtend ter vervanging van een zieke JMW’er. Dit persoon moet zich om 9.30 uur melden bij de opdrachtgever. Je belooft ze binnen 20 minuten terug te bellen met een antwoord. Je belt de twee medewerkers die reserve staan en gelukkig neemt de eerste meteen op! Je brieft de medewerker van A tot Z en hij is klaar om aan het werk te gaan. Dat was snel geregeld. Nog even vestiging Utrecht terug bellen met het goede nieuws.

7.30 uur Je wekker gaat! Tijd om op te staan. Je springt onder de douche terwijl de noodtelefoon alweer gaat. Na het douchen bel je een JMW’er terug. Hij geeft aan ziek te zijn en kan vandaag niet komen werken. Dat wordt vervanging regelen. Meteen daarna belt vestiging Leiden met de vraag of je voor vanmiddag 14.00 uur nog een barista hebt. Je geeft aan binnen 20 minuten terug te bellen met een antwoord. Snel je lijst erbij en bellen maar. De JMW’er die reserve is krijg je niet te pakken en je komt tot de conclusie dat je zelf geen vervanging kan regelen. Voor de dienst in de ArenA bel je nog even JMW Leiden: kunnen zij nog iemand meesturen? De JMW’er die reserve stond krijgt morgen een waarschuwing.

14.00 uur: start incheck Je komt aan bij de ArenA, gelukkig ben je onderweg niet meer gebeld. Je hebt de barista kunnen regelen voor JMW Leiden. Voor de zieke heb je uiteindelijk met een ander uitzendbureau moeten schakelen. Kans gemist!

De JMW’ers komen binnen druppelen, samen met je collega check je hun kleding. Een dame is haar pumps vergeten en een JMW’er van Zwolle heeft zijn blouse niet gestreken en er zitten vlekken op. Die stuur je terug naar huis, zonder discussie. Je hebt je zaken op orde, en anders ga je naar huis. Soms moet je gewoon streng zijn. De opdrachtgever rekent daarop.

Alles is goed verlopen, je loopt nog een rondje door alle zalen en kijkt of iedereen goed op zijn plek staat. Je geeft je opdrachtgevers een hand en om 16.26 loop je tevreden de deur uit. Vanavond heb je nog acht diensten in de planning, waarvoor geen incheck gedaan hoeft te worden. Een JMW’er belt om 19.02 met een korte vraag, maar het is niet dringend, dus je verzoekt hem om morgen terug te bellen. Het is voor jou tenslotte ook nog even weekend.

TERUG NAAR DE VACATURE